Via ferrata Liptov Dve veže

Tak jak przypuszczaliśmy pogoda w Tatrach nie poprawiła się, całą noc i cały poranek padało. W wyższych partiach zima na całego i to wręcz zachęca wyruszyć, ale ten deszcz … Mając asa w rękawie nie zastanawiamy się długo i postanawiamy udać się na Via Ferrate.
Na Słowacji do tej pory są dostępne trzy. Na Małej Fatrze, Słowackim Raju i w górach Kremnickich. Ale jest jeszcze jedna, która została otwarta dość niedawno, bo we wrześniu tego roku. Mowa tu o Via Ferracie w miejscowości Liptovské Revúce o dość ciekawej nazwie - Dve veže (Dwie Wieże). Wyruszamy z Novej Leśnej   i po dziesiątej jesteśmy na miejscu. Parkujemy auto w centrum małego miasteczka przez sklepem ala spożywczym, gdzie urzędują tutejsi smakosze piwa. Zabieramy sprzęt i ruszamy w kierunku Ferraty. Około dwudziestu minut idziemy drogą, którą przed chwilą jechaliśmy. Parking, który mijamy po drodze niby jest, a wcale go nie przypomina jest cały zalany, w dodatku błoto chyba po kolana. Jeszcze jakiś szlaban, więc wjazd na własną odpowiedzialność. Może w sezonie 2020 coś się zmieni. Na tym pseudo parkingu nie ma żadnej tablicy informacyjnej w jakim kierunku iść.

Kierujemy się na wyczucie, na wprost, gdzieś w oddali ukazuje się jakaś tablica. Wchodzimy w las, idziemy wąską ścieżką prowadzącą nie wiadomo dokąd. Polecam skręcić za pierwszą tablicą zaraz w prawo którędy prowadzi szersza droga (która wracaliśmy). Dalej robi się stromo i coraz bardziej ślisko. Nogi ujeżdżają po śliskich liściach i błocie. W końcu jakoś udaje się dotrzeć pod tablicę informacyjną o Via Ferracie.

Stąd  widać skalną ścianę i pierwsze żelazne drogi. Jest tu dziewięć dróg o różnym stopniu trudności od B do D. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Ferrata składa się z dwóch dominujących wież skalnych i jednej małej, które są połączone mostami linowymi.

Wysokość wież sięga do około 800 m n.p.m., a długość odcinków dróg od 20 do 70 metrów. Każda droga jest oznaczona, a więc wiadomo czego można się spodziewać.

My ruszamy od razu na C/D, potem odbijamy na drogę o wycenie C.

Spędzamy tu trochę czasu, pokonując kilka dróg, Drogi bardzo ciekawe nawet ciekawsze od innych słowackich Via Ferrat.

W sumie każda ma swój urok, jedna prowadzi w wąwozie, druga zaś ma most. Drogi są długie, wysokie i rozpościerają się ciekawe widoki. Czas szybko mija, pora wracać do domu. Na koniec trzeba wspomnieć, że według informacji z Internetu dostępność Via ferraty jest od 16czerwcza do 31 stycznia.